Please Wait a Moment
X

 

چاپ استیکر چیست؟
چاپ استیکر یکی از جذاب‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و تزئینی در صنعت چاپ دیجیتال است که به‌ منظور اطلاع رسانی یا تبلیغات بر روی سطوح صاف و مسطح مانند چوب، شیشه، آینه، پلاستیک، سنگ، پلکسی، قاب گوشی، پاور بانک، هارد اکسترنال، کاشی، سرامیک و… چسبیده می‌شوند. چاپ استیکر روی چندین نوع ورق استیکر مختلف انجام ‌می‌شود که به این ورق‌های پشت چسب‌دار، Vinyl گفته‌ می ‌شود. کاغذ وینیل پشت چسب‌دار در صنعت چاپ دیجیتال، هم در تبلیغات فضای داخلی یا indoor و هم در تبلیغات فضای خارجی یا outdoor به کار می‌رود. چاپ استیکر نوعی فناوری چاپ پیشرفته است که توسط دستگاه چاپ یووی رول و دستگاه چاپ اکوسالونت انجام ‌می‌شود. کیفیت چاپ روی وینیل به عوامل مختلفی از جمله کیفیت و میزان پیشرفته بودن دستگاه چاپ در چاپخانه، کیفیت جوهر چاپ، تناژ و درصد رنگ‌های موجود در طرح و همچنین میزان شفاف بودن رنگ آبجکت های طرح بستگی دارد.کیفیت استیکرهای پشت چسب‌دار طوری است که نسبت به آب، رطوبت، حرارت، شستشو و خراشیدگی مقاوم هستند و دچار پارگی یا خرابی نمی‌شوند. اما برای اطمینان خاطر بیشتر، در صورت امکان از لمینت سرد برای پوشش بهتر رنگ و چاپ سطح آنها استفاده می‌شود.

انواع چاپ استیکر مات پشت چسبدار
استیکرهای چاپی از نظر جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:
چاپ استیکر مات معمولاً برای تمامی فضاهای داخلی، خارجی و همچنین محیط‌های که نور در آنجا زیاد است، استفاده می‌شود. چرا که استیکر مات به‌ خاطر سطح کاملاً یکنواخت و ماتی که دارد، برگشت نور پس از چاپ ندارد. سطح این نوع استیکر چاپی کاملاً در برابر پاره شدن و رطوبت مقاومت بالایی دارد و قابلیت شستشو با انواع شوینده‌های الکلی را دارد. چاپ استیکر مات در صورت استفاده از جوهرهای مرغوب در برابر آسیب‌های احتمالی، اسید باران، نور خورشید، گرما و… دوام و ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت، زیرا به‌ راحتی در هر سایز و تیراژی قابل چاپ است.

مهم‌ترین کاربردهای چاپ استیکر
همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، چاپ استیکر کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:
1. قابلیت استفاده از استیکر دیواری برای تزئینات فضای داخلی و دکوراسیون داخلی اتاق کار، منازل یا اتاق کودک به‌ عنوان جایگزینی برای کاغذ دیواری!
2. استفاده از چاپ استیکر تبلیغاتی روی بدنه وسایل نقلیه عمومی
3. نصب چاپ استیکر شیشه‌ای بر روی شیشه فروشگاه‌های بزرگ، سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها، فست‌ فودها و بوتیک‌ها
4. استفاده از استیکر براق برای درج تبلیغات روی درهای کرکره‌ای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها
5. چسباندن استیکر مات بر روی اسکین و کاور لپتاپ، کیبورد و میز کار
6. نصب استیکر تبلیغاتی بر روی بدنه ماشین‌های حمل و نقل مواد غذایی و یخچال‌های صنعتی
7. چاپ برچسب‌های تزئینی کوچک به‌ عنوان برچسب یا لیبل
8. به‌ کارگیری استیکرهای شفاف برای پوشش دهی اتاقک‌های شیشه‌ای در ادارات دولتی و اماکن عمومی
9. نصب استیکر براق بر روی زمین فضاهای عمومی، کف راهروها، راه‌ پله‌ها، پیاده‌ روها، معابر عمومی، خیابان، پاساژ، مراکز خرید، ایستگاه مترو و…
10. استفاده از چاپ استیکر برای تزئین سقف اتاق خواب یا سقف‌های کشسان
11. چاپ لیبل و برچسب‌های معرفی در بسته بندی محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی

دوام و ماندگاری چاپ استیکر
انواع استیکرها، در صورت استفاده در فضای باز و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید (مانند روی شیشه مغازه‌ها)، حداقل یک سال و حداکثر سه سال ماندگاری دارند. استیکرهایی که روی وسایل نقلیه نصب می‌شوند، بسته به میزان و شدت اشعه تابش اشعه خورشید، شستشوی ماشین، استفاده از شوینده‌های حلال الکلی، سایش به درختان و… بین یک الی دو سال ماندگاری دارند. سایر استیکرها و وینیل هایی که در فضاهای بسته و دور از نور آفتاب نصب می‌شوند، عمر مفید بالاتری خواهند داشت.

خدمات آیفوم
  • برش فوم

    دریافت خدمت
  • لمینیت فوم

    دریافت خدمت
  • سفارشات فومی صنعتی

    دریافت خدمت
درباره ما
  • خدمات نصب هرگونه استکر برچسب های دودی شیشه اتومبیل ، ماتکن کننده شیشه های منزل ، اماکن های دولتی و غیره حتی روزهای تعطیل پذیرفته میشود عرضه کننده انواع روزنگ ، شبرنگ ، استیکر ، مات کن دودی

تماس با ما

با ما در تماس باشید.

  • تهران ، میدان سپاه - خیابان سپاه - ابتدای خیابان طاهریان پلاک - 1
  • تلفن: 77602863
  • تلفن: 77657182
  • تلفن: 44146117
  • همراه: 09338083878
  • همراه: 09202083878
  • همراه: 09122083878
  • ایمیل: info@chasbbonak.com
دی ان ان